torsdag 1 november 2007

Ny makthavarwiki lanserad

Har ikväll varit på lanseringen av tidningen Fokus nya wikisajt makthavare.se. Samtidigt outade de sin lista över Sveriges 100 mäktigaste -- både kända och okända makthavare. En spännande och kul grej -- och inte minst användbart i mitt jobb. Branschkollegan Göran Persson, nummer 46 på listan, talade kring vad makt innebär och hymlade inte om att han själv gillat att ha makt, eftersom hans drivkraft har varit att påverka.

Han pratade bland annat om att klimatförändringen kan innebära "en renässans för politiken" eftersom det inte kommer att räcka med att lita på att företagen driver igenom förändringar i tillräckligt hög takt. Det kommer att krävas -- väljarna kommer att kräva -- att staten använder styrmedel för att få till stånd de förändringar som är nödvändiga.

När det var dags för snittar och mingel i ett kändistätt World Trade Center passade jag på att presentera mig för branschkollegan Persson och överräcka en pr-handbok från Westander. Men ser man på, Persson fick ett exemplar av min kollega Jocke i Almedalen, och det hade han minsann med sig i sin portfölj! Det var inte mycket i den prydliga portföljen, men en pr-handbok fanns det. Jag har för mig att Persson sa att det var "en praktisk sak det där".

Andra bloggar om: , , , .

Inga kommentarer: