söndag 16 mars 2008

Feministisk stand up i Stockholm

Nu blir det feministisk stand up på Clarion upstairs bar berättar DN idag. Värdar är Linn Edlund och Pernilla Hammargren och medverka kommer bland annat Gloria Tapia, Mikael Koppelman, Ami Hallberg Pauli och Magnus Betnér att göra. De har tidigare varit på Street, vad jag har förstått. Till DN säger Linn Edlund att det är ett slags experiment där utbudet ska vara jämställt och där komikerna ska ha genuskoll.

-- Vi vill skapa en roligare stämning för de nya tjejerna och ett kontaktnät även med de schyssta killarna som vill förändra ståuppscenen.

Heja! Det låter fantastiskt kul! Och dessutom är det gratis, tisdagar klockan 19 på Clarion i Skanstull.

Dessutom har Ami Hallberg Pauli premiär för "The i kväll show" (bilden) på Mosebacke nu på måndag, där hon blandar politisk stand up med side kick music.

-- I showen kommer jag att vara feministisk och inte be om ursäkt för det, säger hon till DN och avslöjar att hon skrivit en arg jämställdhetstango.

Jag vill se! Vem vill gå!?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

e r i k a sa...

Tack för tipset! Jag kommer lätt att gå dit:)

Anonym sa...

Om detta stämmer har en av era konkurrenter verkligen gjort en tung rekrytering (www.turbolinpr.se). Thorbjörn Fälldin är ju hur stor som helst! Kanske inte har så mycket med vare sig feminisk eller stand-up att göra dock...

Mikkan sa...

Shit, vad KUL! Det skall jag försöka pallra mig iväg på inom en hyfsat snar framtid! Tack för tipset!

Anonym sa...

lart mycket