torsdag 12 augusti 2010

Djurrättsalliansens lyckade avslöjande



I går intervjuades jag av TV4 Nyheterna om pr-värdetDjurrättsalliansens avslöjande om minkarna. 3.14 in i programmet är inslaget, som också blev en artikel på Nyhetskanalen.se:

"PR-experterna är imponerade av Djurrättsalliansens taktik för att nå ut med budskapet om de vanvårdade minkarna. Genom noggrann planering där bilderna släpps exklusivt till nyhetsredaktionerna har kampanjen fått maximal uppmärksamhet i de svenska medierna.

-- Om man skulle sätta in en annons där de här inslagen har varit så skulle det naturligtvis kosta väldigt mycket pengar. Det allra viktigaste för djurrättsalliansen är att de fått upp den här frågan på den politiska dagordningen, säger pr-experten."

Det är imponerande att Djurrättsalliansen nått ut så brett en månad före valet och fått politiker på högsta nivå att uttala sig och agera. Ingen kan värja sig mot bilderna som träffar rakt i magen. Nu återstår att se vad som händer efter valet med minkfrågan.

Foto: Djurrättsalliansen

Inga kommentarer: