Häromdagen var jag på ett seminarium om bloggar på Marknadsföreningen i Stockholm. Fredrik Pallin och Rebecca Crusoe från Mahir PR guidade oss genom bloggarnas magiska värld. De berättade en hel del som jag redan visste men gav också nya infallsvinklar på hur företag eller intresseorganisationer kan använda bloggare för att skapa opinion i en fråga eller uppmärksamhet kring en produkt. Och gav konkreta exempel på hur de använt bloggare i sina uppdrag. Intressant!
Något säger mig att bloggande är här för att stanna. Am I right?
fredag 27 april 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Du har rätt.
Det känns inte som att det finns mycket att tveka om längre. Men revolutionen handlar inte bara om bloggar. Det handlar lika mycket om att vi alla blir både producenter och konsumenter av mediainnehåll.
Jag var och föreläste för ett gäng mycket erfarna kvinnor på Berghs förra veckan. När "bevaka bloggar och communities" ingår som ett pass på en executivekurs på Berghs så får man väl också se fenomenet som etablerat...
Skicka en kommentar