fredag 20 april 2007

Två intressanta klick

Klick, klick. Och till kassan. Klick.

Svårare än så är det inte att köpa böcker på nätet. Igår klickade jag ner två böcker i kundvagnen och klickade mig sen till kassan. Det blev den omskrivna De skamlösa av Sisela Lindblom, som jag är väldigt nyfiken på efter att ha läst artikeln i DN och den uppblossade debatten. Tyvärr har den fokuserat på lite fel saker -- som vanligt när något angeläget ska diskuteras -- inte minst har Susanne Ljungs väskinköp tagit lite väl stora proportioner.

Den andra boken som inte är mindre spännande den, handlar om mitt favoritämne, mediekritik. Det är Maria-Pia Boëthius bok Mediatan. Läs artikeln om henne i DN, där hon pratar om medierna som den "minst bevakade supermakten". Mera vatten på min kvarn, hurra!

Inga kommentarer: