måndag 17 december 2007

Så när blir less more i mellanmjökslandet?

Bisonfredrik tycker att Sten (i förra inlägget) är slår in öppna dörrar i sitt citat: "Det lär dock vara få människor i mellanmjölkslandet som har något att invända mot hans kommentar." Fredrik vill hellre se "citat om lösningar och framåttänkande i så fall". Och visst kan jag hålla med om det.

Men ändå. Alla veeet att vi inte kan "hålla på såhär". Men den enda lösningen som presenteras är att vi ska konsumera oss ur det. Vi ska köpa miljövänligare saker. Apparater som drar mindre ström. Kläder som är tillverkade av ekologisk bomull. KRAV-bulgur från Kaukasien. Bilar som drar mindre bensin. Eller går på etanol (hu).

Ingen säger: köp mindre, för fan. Du behöver inte det där. Låt bli. Släpp. Gå till jobbet. Less is more.

Jag säger som Sten: Det är ju galet. Och önskar att någon sa ovanstående till mig. På skarpen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig (jag sa ju det ;), men citatet från Sten tycker jag inte alls innehåller hela det budskap som du nu kompletterar med.

Ett citat om lösningar och framåttänkande är till exempel "köp mindre, för fan. Du behöver inte det där. Låt bli. Släpp. Gå till jobbet. Less is more."