fredag 28 december 2007

Början på ett skräddarsytt år?



Livet är som en enda lång paketutdelning. Ena dagen är det vackert och snö, som på bilden ovan från Siljan dagen för julafton, och nästa dag är det snöslask och allt är brunt och skitfult. Ena dagen har man en hel läpp som man knappt ägnar en tanke och nästa dag är det en massa stygn i den och det är svårt att tänka på något annat.

Men det känns rätt bra ändå. Även fast jag bara kan äta mat som är finfördelad nog för att transporteras genom ett sugrör. Även fast jag inte kommer att få någon nyårspuss på munnen, för den är stickig av stygn och ser rätt läskig ut. Det läker ju.

Det kunde gått så mycket värre när jag körde i en råk på Siljan under långfärdsskridskoturen på juldagen. Alla tänder är ju kvar och näsan är rak. Ingen hjärnskakning. Inga blåmärken direkt, utom på armbågarna.

Jag känner att någon står på min sida. Någon håller på mej.

Kanske gjorde spåkäringen en glädjekalkyl när hon tolkade stjärnorna och skrev i mitt horoskop i Damernas Värld att 2008 kommer att kännas "skräddarsytt" för mig. Nu har året i och för sig inte tippat över än, men vi är härligt nära.

Det spelar ingen roll. Sytt som sytt. Jag känner på mig att det kommer att bli det bästa året på länge, för mig. Heja 2008.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att du klarade dig bra under omständigheterna. Påminner om när jag lät Birger jarlsgatan smaka på min haka. Kunde ha pajat hela käken, men det blev bara stygn på mjukdelarna. :)

Vill dock ha lite utförligare berättelse om vad en råk är för något samt bilddokumentation på skadan.

Vad är planen för 2008?