onsdag 19 december 2007

Om sopor och återvunnen musik

Med anledning av det jag skrivit i tidigare inlägg var jag lite uppeldad och diskussionslysten i måndags. Över en öl diskuterade jag och kollega konsumism och sopsortering, sopförbränning och sopimport med hans kompis som är reporter på en statlig radiokanal, och något av en återvinningsexpert.

Jag sa: -- Vi kan inte konsumera i den takt vi gör idag. Vi måste minska på konsumtionen!

Han sa: -- Men vi kan heller inte sluta handla. Då... [jag sammanfattar: då brakar allt samman, och det finns inga pengar att rädda världen för. Det gör inget bättre].

Jag ba: -- Tänkte inte på det.

Och sen: -- Grrr...

Nu måste jag tänka ännu mer på det här och det är jobbigt.

Sen gick vi till Klubb Sunkit och lyssnade på återvunnen musik och mådde ganska bra ändå.

+ + +

Tack till Peter WolodarskiDN för lån av bild. Han tycker inte heller om resterna av vår konsumtion. I alla fall inte när de ligger mitt i stan.

Inga kommentarer: