torsdag 10 januari 2008

Shame on me!

När jag läste i tidningarna idag drabbades jag av dåligt samvete. Carl Bildts grammiskavaj har varit överallt. Kavajkupp, pr-kupp, kavajchock. Varannan svensk (som röstade i Aftonbladets nätundersökning) gav kavajen högsta betyg.

Min kritik mot kavajen i nattens inlägg, där jag kallade den "någonting mellan ett akvarium i ullgabardin och en kamouflagekostym", kändes plötsligt väldigt okänslig och elak. Okej att JAG tyckte att kavajen var superful och konstig, men Carl själv sa såhär till Aftonbladet:

-- Den är fin, mycket elegant. Jag tyckte att man skulle ha något färgsprakande och något mer originellt en sådan här afton.

Han bär bara kavajen vid speciella tillfällen, som nyår, enligt Aftonbladet. Grammisgalan var första gången den fick vara med i ett officiellt sammanhang.

Och visst har Carl rätt. Han ville vara fin och ville visa galan sin uppskattning, så han satte på sig det plagg han tyckte passade bäst för det festliga tillfället. Vem är då jag att döma?

Inga kommentarer: