tisdag 22 januari 2008

Strutrulleeffekten är här

Idag fick vi oss ett gott skratt på kontoret. På förmiddagen skickade vår vd ut ett pressmeddelande om 2007 års inte så tokiga resultat. Dagens Media nappade direkt och skrev om Bonusregn över Westanders konsulter, vilket ju inte låter helt fel.

Vad som istället lät helt fel var vd Patrik Westanders kommentar, silad genom Rolf van den Brinks knäckfyllda lur:

"...Men konjunkturen är stark och det finns en strutrulle övergång från reklam till pr, kommenterar vd Patrik Westander byråns ökade försäljning."

Strutrulle övergång? Patrik hävdar att han sa strukturell. Men att Rolf skulle hört fel är kanske inget man som pr-byrå ringer tillbaka och påtalar. Istället mejlade en branschkollega, som läst artikeln, och skrev att de nog också känt av den här strutrullegrejen.

Strutrulleeffekten -- det kan vara årets corporate bullshitord. Reklam- och pr-byråer över hela landet kommer att snacka strutrulle, ekonomisidorna kommer att ta upp det, det kommer att användas som argument i pitcher och upphandlingar. I slutändan kommer det att finns på floskelbingobrickor över hela landet.

Kom ihåg var Rolf trodde han hörde det först.

Andra bloggar om: , , .

3 kommentarer:

rvonpost sa...

Hehe... PR på hög nivå.


Dags att investera alla bonusmiljoner i en lägenhet då!
:)

Enannan sa...

Fantastiskt bra ord! Målet måste bli att använda det minst en gång per pressmeddelande ;)

Kramen damen

Anonym sa...

Hi,
I work at Sony Ericsson they are mobbing me hard and destroying my life. Please help in some way.
http://greenhillsoflund.blogspot.com