torsdag 17 januari 2008

Vill du gå på bio med mig?

Idag ringde Moster Superstar. Hon är mycket upptagen och bor i en stad utan SF-biograf.

-- Vi håller på och städar här och hittade biobiljetter. Få se, det är en, två, tre, fyra, nej fem, sex stycken! Är det nåt du vill ha?

Ja, om jag vill! Jag som liksom längtat efter att gå på bio, men inte kommit iväg på ett tag. Förutom i helgen då, då jag såg Darjeeling Limited.

-- Men de går ut den sista januari, säger Moster Superstar.

Oj, vilket maraton! Men om det är den sjuttonde idag, biljetterna kommer på posten imorgon och jag redan nu vet att jag är upptagen minst fem av de kvällar som är kvar av januari så blir det en tuff match att hinna gå på bio.

Därför utmanar jag nu er bloggläsare: vem vill gå på bio med mig och vilken film ska vi se? Motivera varför och bäst motivering vinner.

Villkor: man får vara med och tävla fast man känner mig eller någon i min familj, eller om man rentav varit på bio med mig redan. Man får inte komma med anspelningar som jag inte gillar eller på annat sätt tro att det handlar om något annat än ett vanligt biobesök. Det finns inga garantier för att vi kommer att gå på bio fler gånger. I juryn sitter jag. Mejla din motivering till johanna.look@gmail.com om du är blyg och inte vill skriva i kommentarsfältet.

Inga kommentarer: