torsdag 11 oktober 2007

Gör för fan upp med er könsroll nu, det är inte skoj längre...

Kul att så många kommenterar. Och inspirerande att det finns så många kloka människor. Och tragiskt att det finns så många som inte ser problemet. Som tar det jag skriver som en förolämpning på deras egen person.

När jag i själva verket vill få er att göra uppror mot något ni tvingats in i och som begränsar er. Och som får en del av er att göra vansinniga saker.

Jag avser inte att göra något påhopp på "män" och det fattar man om man läser en gång till. Det är "manligheten" ni tvingas dras med som jag är trött på.

Klart att det finns miljoner underbara, vänliga, omtänksamma, roliga, smarta och schyssta människor som är födda med snopp. Jag känner flera! Min erfarenhet är att många av dem också är trötta på "manligheten" -- att förväntas vara på ett visst sätt bara för att man är man. Det är helt enkelt svårt (för att inte tala om hur fånigt det är!) att leva upp till den och gör många av dem inte rättvisa.

Nu är det sent och dags att stänga locket på datorn. Som sammanfattning på den här dagen citerar jag min nya favoritkommentator Kristina: "män, jag älskar er, men ta för fan och gör upp med eran könsroll nu. det är inte skoj längre."

Kunde inte skrivit det bättre själv.

Andra bloggar om: , , .

Inga kommentarer: