torsdag 11 juni 2009

Ökade pr-värdet för IKEA i direktsändning

Idag medverkade jag i Rosenberg i P1, i egenskap av pr-konsult och konstvetare. Ovanligt att båda mina titlar kommer till användning samtidigt, och väldigt roligt. Dessutom kom min gamla B-uppsats i konst, "Från katedraler till bäddsoffor" om vägen från Bauhaus till IKEA, till heders igen. Härligt och så totalt oväntat.

I övrigt handlade det om IKEA:s utställning på Liljevalchs. Eller om det var Liljevalchs utställning om IKEA.

Det handlade också om ifall IKEA hämtar in de satsade 3 miljonerna genom den uppmärksamhet företaget får i och med utställningen. Jodå, det är jag övertygad om, med tanke på hur många som har tyckt och sagt redan innan utställningen har öppnat.

Bara den tiden vi pratade bidrog till att öka pr-värdet för IKEA med uppskattningsvis 100 000 kronor.

Den som vill lyssna kan hoppa fram cirka 13 minuter i inslaget.

Utställningsaffisch. Grafisk formgivning: Mattias Frodlund, 2009

Inga kommentarer: