söndag 7 juni 2009

Valförrättare polisanmäld

Idag började Fi:s pressekreterade Veronica Svärd dagen med att polisanmäla en valförrättare.

Det var en av Fi:s valsedelsutdelare som fick sig en åthutning av en valförrättare när hon skulle lägga Fi:s valsedlar på samma bord som alla de etablerade partiernas. Alla valsedlar ska behandlas lika, så därför ska de också ligga på samma ställen.

-- Han skrek åt mig att inte röra hans bord. Jag var två meter ifrån och hade inte petat på dem. Det enda jag gjorde var att envisas med att Fi:s valsedlar skulle vara i samma ställ som de andra... och jag fick rätt.

Skrämmande.

1 kommentar:

linda sa...

jag hade också problem i en vallokal jag la ut valsedlar i. vi fick ringa valmyndigheten för att få rätt.
suck.

och i en annan vallokal blev en man väldigt nervös när jag försökte lägga fi:s valsedlar intill de andra i lådan. "hhhrr vad gör du! du får inte lägga de där, de ska ligga på andra sidan i lådan" o så pekade han på riksdagspartiernas " de här ansvarar vi för de andra får ligga där".
helt okej för mig men suck att de orkar.... tror de det gör någon skillnad?