fredag 9 mars 2007

Champagneyra när Resumé utsåg Bästa byrå

Igår var det Resumégala där priserna Bästa byrå delades ut i en rad kategorier. Extra högt jublades det på min bänkrad när Westander Publicitet & Påverkan vann kategorin Årets pr-byrå för andra året i rad. I glädjeyran slets även jag upp på scenen och fick emotta branschens livliga ovationer och artiga applåder. Det kändes väldigt oförtjänt men hemskt angenämt, så jag ska sikta på att stå på den scenen fler gånger. Efteråt blev det ett par glas champagne på Riche med ett trevligt gäng pr-konsulter och projektledare med en glad vd Patrik Westander i mitten.

Under minglet innan utdelningen sprang jag på Stefan Ölander, vd på varumärkesbyrån Rewir och uppskattad föreläsare på Berghs. Att jag sprang på honom var en överdrift, snarare siktade jag in mig på honom, glad över att se ett ansikte jag kände igen. Annars var det mest för mig okända män och kvinnor som minglade omkring där. Stefans byrå kom tvåa i Bästa varumärkesbyrå, slagna av Essen International. Å andra sidan utsågs Rewir till Årets varumärkesbyrå av DI och fick den osannolikt bra rubriken "Rewir har de skarpaste strategerna". Vad är inte bara den värd?

Jag såg också Alex Schulman, som sedan var en av prisutdelarna. Pinsamt nog trodde jag först att han var
Carlos Rojas Beskow från Sveriges svenskaste tidning Gringo. Tur att jag inte gick fram och tackade för en bra tidning, för det hade ju blivit heeelt fel.

Idag är antagligen mångas huvuden champagnetunga. Själv ska jag till skolan och diskutera Stockholm stads internkommunikation. Tjo!

Inga kommentarer: