söndag 11 mars 2007

Lat. Buzzado'ris communica'tis

Man måste ju ha koll.

Man är i det här fallet jag och just nu känner jag en viss stress och frustration över den enorma flora av kommunikationsmöjligheter, mestadels av elektronisk eller virtuell karaktär, som växer upp kring oss och som vattnas och gödslas av både multinationella företag, myndigheter, organisationer och privatpersoner.

Den här bloggen är till exempel ett sätt att försöka tämja den djungel av kommunikationssätt som växer utanför mitt fönster och förvandla den till lättuppdrivna och ansade plantor av nyttokaraktär som jag kan ha i mitt kommunikativa grönsaksland. Lagom lätta att sköta och ha koll på.

I den mer exotiska drivbänken har jag placerat det senaste tillskottet -- mitt buzzadormedlemskap. Jag väntar spänt på att det första uppdraget ska komma. Förmodligen har jag placerat mig i den kategorin där flest buzzadorer hamnar vilket betyder att jag lär få vänta (storstadsbo, under trettio, gillar inredning, mode och litteratur. Yta, yta och möjligtvis lite djup). Men kanske blir det jag som snart får testa ett nytt te, eller kycklingvingar, eller en ny telefontjänst. Eller något annat som säljer bättre om en trovärdig vän eller kollega lite oskyldigt tipsar om förträffligheten hos varan. Vilket vill säga i stort sett allt.

Du ska alltså inte tro ett ord av vad jag säger hädanefter. Du kan nämligen inte vara säker på om jag tipsar i bästa välvillighet eller om jag bara utnyttjar dig för att ge mig själv lite branschkoll.

Andra bloggar om: , .

1 kommentar:

Sofia sa...

*är fräck och gör reklam*

Kan varmt rekommendera den här produkten, där snacket i huvudsak har gått mun-till-mun och via nätet:

http://galaxen.blogspot.com/2006/11/reklamavbrott.html