tisdag 3 juli 2007

Rikke Schubart om äkta postfeminism

Efter mitt inlägg "Dödssäker kvinnokraft" skrev forskaren Rikke Schubart en kommentar om "kvindekraft og postfeminisme":

"...hvor fedt at høre, at unge kvinder vil have det hele, både kvindeligheden, action, sex og feminisme. Det er ægte postfeminisme. Nej, jeg har endnu ikke set Death Proof, men glæder mig rigtig meget til det. Min bog 'Super Bitches and Action Babes' var skrevet færdig for et år siden, den har blot været et år undervejs i trykke-processen. Og i mellemtiden er så mange spændende film og tv-ting dukket op, som ikke er kommet med. Men det må være til næste gang eller til nogen andre forskere. Jeg kan se, at der mangler kapitler om mange typer kvindelige helte. For når man ser efter, er de overalt! De har blot endnu ikke fået deres historie. Og så er der desværre mange kvinder, der opfører sig, som om action-universet er forbeholdt mænd.

Selv er jeg begyndt på karate for et år siden - så det er ikke for sent at blive postfeminist. Jeg håber, at der kommer masser af unge seje kvinder med mod på udfordringer, både på mændenes og kvindernes banehalvdele."

Inga kommentarer: