onsdag 7 februari 2007

Jag: en frazzare

Det här är ett lite speciellt inlägg -- jag skriver när det händer. På föreläsningen, fast jag inte borde. Men idag fick jag en uppenbarelse och genom att skriva det här inlägget samtidigt som jag håller koll både på mejlen och vad föreläsaren, Stina Hakamaa VD på mediebyrån Carat, säger bekräftar jag också det som är min poäng.

Stina gav oss ett nytt ord idag, och det är anledningen till att jag skriver. Ordet är frazzing. Det betyder frenetiskt multitaskande. Allså att man använder flera olika medier samtidigt. Som idag när jag skulle äta lunch till exempel, då jag parallellt med intagandet av fullkornstagliatelle, rökt lax med bladspenat och rostade pinjenötter lyssnade på P3 Populär, mejlade och kollade DN.se. Mobilen låg bredvid tallriken och jag övervägde att samtidigt läsa SATS-blaskan som kom med posten.

Jag gör så ofta. Ibland är kombinationen tv + Internet + mobil. Andra gånger dagstidning + tv + mobil. Mer sällan, men det förekommer, Internet + postorderkatalog + mobil + radio. Magasin + webbradio + Internet, det händer.

Än så länge har jag ingen wapmobil. Men lugn, det kommer. Då kan jag promenera + wappa + lyssna på radio. Galet, som en vän skulle sagt.

Inga kommentarer: