måndag 5 februari 2007

Vass tävling för vassa studenter

-- Hur ofta når ni 2,4 miljoner av Sveriges befolkning? frågade Katja.
-- Tja, varför inte en vanlig onsdagkväll kl. 22, mumlade jag för mig själv, med mitt senaste* TV4-inslag i färskt minne.

Idag, efter sista lektionen i kursen Projektledning, tog Katja, Miriam och Rocky plats framme vid tavlan. De är tre skarpa strateger, tillika klasskollegor, som sitter i styrelsen för 48h -- "Sveriges vassaste tävling för studenter". Nu var det dags att få oss i klassen att lämna in anmälan till den prestigefyllda tävlingen. Jag hoppas att hela YSIPR vill vara med och sätta oss strateger på kartan!

Själv är jag anmäld sedan länge. Jag var antagligen den första att anmäla mig i min iver och rädsla för att de i antal begränsade platserna skulle ta slut. Så nu tänker jag med liv och lust, tillsammans med två kreatörer, ta mig an briefen som delas ut den 22 mars. Och på 48 timmar skapa något så storslaget att det både bräcker det jag bjöd svenska folket på senast och renderar vår trio förstaplatsen i tävlingen. Ha!

* Jag skriver senaste. Det har hänt förr, och som blivande informatör/pr-nånting så får man väl helt enkelt anta att det kan hända igen. Om TV4 verkligen har 2,4 miljoner tittare på sina sena nyheter låter jag däremot vara osagt...

Inga kommentarer: