tisdag 23 januari 2007

Vem vill bli gammal?

Ingen, förmodligen. Eller väldigt få. I alla fall inte just nu.

Det är just därför vårt examensprojekt är det roligaste och mest utmanande. Vi ska nämligen hitta ett nytt koncept för att få fler unga människor att pensionsspara. Och inte hos vem som helst, utan hos AMF.

Själv pensionssparar jag faktiskt, sedan flera år. Varje gång den där ynka hundralappen dras från kontot drar jag en hopplös suck. Vilken skillnad gör de där pengarna egentligen? Som en kompis sa, "jag kommer att ha råd att vara pensionär i tre månader". Men nu kanske jag får reda på allt bra med pensionssparande. Eller i alla fall allt som man ska säga att är bra med det.

Något som verkar riktigt bra är vår grupp. Kristina och Fredrik som kommer att fungera som planners, Christian som är copy, Anette och Albin som AD:s och som produktionsledare/operativa projektledare Catharina och Malin. Själv ska jag vara projektledare och informatör. Vi har fått en erfaren handledare i Pelle Hasselgren, VD på TANK.

På torsdag ska vi träffa vår beställare på AMF. Så morgondagen kommer ägnas åt allehanda research om pensionssparande. Sexy, sexy.

Inga kommentarer: