tisdag 30 januari 2007

Gratis mediaträning på bästa sändningstid

-- Vad man kommer att ha råd med om trettio-fyrtio år är det nog få studenter som funderar på. Ofta är ekonomin så kärv att man mer funderar på hur man ska klara den här månaden.

Ungefär så kommer jag nog att svara imorgon när TV4 kommer för att intervjua mig om studenter och tjänstepension/pensionssparande. Tur man är medietränad av Paul Ronge, ha! Det har egentligen ingenting med vårt examensprojekt att göra, snarare med att jag jobbat på en studentkår, bland annat med studenters ekonomi, och själv varit student i en herrans många år.

Men i och med att vi gjort ett case om pensionsval och nu gör ett examensprojekt som handlar om pensionssparande så är det klart att jag blivit mer medveten om vilken betydelse pensionen har, och hur viktigt det är att jag gör något nu -- trettioåtta år innan jag går i pension -- om jag vill ha den där guldkanten i tillvaron. Faktiskt har jag pensionssparat privat i flera år, men det är ju mest för att banken nästan tvingade mig. Eller, nåja.

Imorgon alltså lite mediaträning i "skarpt läge". Det blir nåt att skriva hem om.

Inga kommentarer: