onsdag 24 januari 2007

Visslingar och rop!

Idag har jag gjort research om AMF. Bland annat ringde jag, under cover, till deras 020-nummer för att "prata pension". Låtsades vara en helt vanlig 26-årig student som börjat fundera lite på pensionssparande. Låtsades vara jättetacksam när kvinnan i luren erbjöd sig att skicka lite material på posten. Lade på slutet till den luriga men helt oskyldiga frågan "Är det många i min ålder och situation som hör av sig till er och vill prata pensionssparande?" Ja, vad skulle hon svara...

Inte en undersökningsmetod som vår planner Fredrik skulle godkänna, men ett litet finger i luften och lite koll på hur man som 26-årig student med pensionsdrömmar bemöts av AMF:s callcentermänniskor, vilket kanske kan vara intressant att ha med sig.

För nu drar det igång. Imorgon ska vi ha möte med vår kontakt på AMF, Pär Ahrling. Han ska berätta lite mer om företaget och uppdraget och vi kommer att ställa en massa frågor. Sedan kommer vi att gå från mötet med ännu fler frågor i huvudet. Dessa ska vi bena ut på nästa projektmöte.

Tills dess ska jag ha en utförlig projektplan klar. Jag har börjat skissa lite på den idag. Det kommer att bli mycket jobb. "Blod, nja, men svett och tårar", utlovade Ola Cronholm under gårdagens introduktion om examensprojektet. Det blir det säkert. Vi får ladda med Kleenex när inlämningsdatumet närmar sig. Men min målsättning är att projektplanen ska vara så smart att vi slipper det. Fler visslingar och rop än svett och tårar, om jag får bestämma. Ha!

Inga kommentarer: